27.09.2021


Nowe BMW X1 - porady Qarsona

Pierwsza generacja BMW X1, zaprezentowana w 2009 roku, idealnie wpisała się w nadchodzącą wówczas modę na małe SUV-y. Niewielki crossover szybko znalazł aprobatę wśród Europejczyków i stał się jednym z wiodących modeli monachijskiej marki. Najmniejszy SUV w gamie BMW doczekał się w 2015 roku drugiej generacji, która w 2019 przeszła facelifting. Zmieniono m.in. pas przedni, dodając charakterystyczny duży grill, przywodzący na myśl większe modele marki.

BMW X1 – podstawowe informacje

Mimo niewielkich gabarytów druga generacja BMW X1 zyskała bardziej elegancki, dojrzały wygląd. W odróżnieniu od poprzednika nie przypomina już podwyższonego kombi. Jest pełnoprawnym, komfortowym SUV-em. To zasługa poprawy proporcji, a przede wszystkim skrócenia maski. Dzięki temu mimo 444 cm długości i 182 cm szerokości, udało się wygospodarować sporą przestrzeń pasażerską. O wygodę podróżowania dba także pojemny bagażnik, mieszczący 505 litrów ładunku. To aż o 85 litrów więcej niż poprzednia generacja E84.

Pod maską BMW X1 znalazły się silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Co ciekawe, kompaktowy SUV z Bawarii napędzany jest wyłącznie cztero- i trzycylindrowymi silnikami. Podobnie jak BMW serii 2, X1 drugiej generacji otrzymało przedni napęd. Dostępny jest również inteligentny napęd na cztery koła xDrive. Silniki benzynowe mają pojemność 1.5 lub 2.0 litra. W podstawowej wersji mniejszy motor rozwija 136 KM. Pozwala to rozpędzić 1425-kilogramowe auto do 205 km/h, a pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,7 s. W najmocniejszej wersji, wspieranej dwiema turbosprężarkami, BMW X1 rozwija moc 231 KM.

Od 2020 roku sprzedawana jest również wersja z napędem hybrydowym plug-in. Jednostka benzynowa (125 KM) wspierana jest silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM. Dzięki możliwości ładowania akumulatorów z gniazdka, autem da się jeździć w trybie wyłącznie elektrycznym. Baterie o pojemności 9,7 kWh wystarczą na około 57 km jazdy bez wsparcia silnika spalinowego.

Wyposażenie BMW X1

Bogate wyposażenie to w segmencie premium, do którego należy BMW, chleb powszedni. Już w bazowej wersji BMW X1 ma m.in.kurtyny powietrzne, system kontroli odległości z funkcją awaryjnego hamowania Active Guard, czujniki deszczu, elektromechaniczny hamulec parkingowy, wspomaganie kierownicy zależne od prędkości (Servotronic), 6,5-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego iDrive oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

Dostępne w 12-miesięcznym abonamencie Qarson BMW X1 w topowej wersji wyposażeniowej M Sport oferuje jeszcze więcej. O komfort podróżowania dbają podgrzewane fotele regulowane elektrycznie, zestaw HiFi, zawieszenie sportowe typu M, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz system nawigacyjny z dużym wyświetlaczem 8,8”. Podczas codziennego użytku dużym ułatwieniem są czujniki parkowania (tylne i przednie), kamera cofania, otwierana automatycznie klapa bagażnika i dostęp bezkluczykowy Comfort Access System.

Spalanie BMW X1

Masywny, muskularny wygląd BMW X1 mógłby sugerować, że spalanie jest wysokie. Jak się jednak okazuje, generacja o oznaczeniu F48 nie należy do paliwożernych. W połączeniu z ekonomicznym silnikiem 1.5 136 KM (dostępnym w wynajmie długoterminowym Qarson) mały SUV potrzebuje średnio 6,5 litra benzyny na każde 100 kilometrów. O jak najlepsze wykorzystanie mocy i momentu obrotowego dba 8-biegowa skrzynia automatyczna Steptronic. W najuboższej wersji montowana jest 6-biegowa skrzynia manualna.

Co ciekawe, nawet najmocniejsza wersja xDrive25i 2.0 o mocy 231 KM jest w stanie zaspokoić się niewielką dawką paliwa. Według zapewnień producenta średnie zużycie paliwa wynosi ok. 7,2-8,0 l/100 km. Warto jednak pamiętać, że słynące z doskonałych właściwości jezdnych BMW nie zachęca do spokojnej jazdy, a mocniejsze wciskanie pedału gazu znajdzie swoje odzwierciedlenie w wynikach spalania.

Nowe BMW X1 - porady Qarsona - porady Qarsona

Cena BMW X1

W podstawowej wersji za BMW X1 trzeba zapłacić 133 900 zł. Mowa o wersji wyposażeniowej bez jakichkolwiek opcji dodatkowych, z manualną klimatyzacją. To dużo, ale należy wziąć pod uwagę, że w segmencie premium wysokie ceny są normą. Cena katalogowa modelu dostępnego w abonamencie Qarson, z topową wersją wyposażenia M Sport, przekracza 170 tys. zł. Gdyby skorzystać ze wszystkich dodatków oferowanych przez producenta, dałoby się osiągnąć kwotę w okolicach 250 tys. zł. Ceny najmniejszego SUV-a w gamie BMW są równie prestiżowe, jak sam samochód.

Na szczęście nie musisz wydawać majątku, by skorzystać ze wszystkich zalet nowego BMW X1. W 12-miesięcznym abonamencie Qarson wynajmiesz model X1 już od 1899 zł brutto miesięcznie. Jednorazowa opłata startowa wynosi 2999 zł. W cenie uwzględnione są już koszty rejestracji, naprawy gwarancyjne, przeglądy, planowe wizyty serwisowe oraz pakiet 10 000 km. Za dodatkowe 149 zł miesięcznie możesz wybrać opony całoroczne, zwalniające z konieczności sezonowych wizyt u wulkanizatora. Możliwe jest też rozszerzenie pakietu kilometrów do 25 tys. km. Nowy samochód odbierzesz w salonie, albo – za dodatkową opłatą (30 zł miesięcznie lub 360 zł jednorazowo) – w punkcie partnerskim lub pod wskazanym adresem.