13.08.2020


Dobre wyniki sprzeda┼╝owe auta w abonamencie Qarsona w 2020 r.
Co sprawi┼éo, ┼╝e Qarson osi─ůgn─ů┼é sukces?
Pandemia Covid-19 zatrz─Ös┼éa polskim rynkiem motoryzacyjnym. A┼╝ o 35% mniej nowych samochodów osobowych trafi┼éo do klientów w Polsce w pierwszym pó┼éroczu 2020 (w porównaniu z pierwsz─ů po┼éow─ů 2019). Wg danych Zwi─ůzku Polskiego Leasingu dynamika finansowania pojazdów lekkich (do 3,5 DMC) za I pó┼érocze wynios┼éa -19,6% r/r. Sektor wynajmu d┼éugoterminowego - zgodnie z danymi Polskiego Zwi─ůzku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) - zakupi┼é o kilkanascie % mniej nowych aut osobowych ni┼╝ w analogicznym okresie rok temu. Spadek w tym zakresie - wg PZWLP - jest oko┼éo dwukrotnie mniejszy, ni┼╝ w przypadku samochodów nabywanych przez firmy w kredycie, poprzez zakup ze ┼Ťrodków w┼éasnych oraz w klasycznym leasingu finansowym liczonych ┼é─ůcznie.


Warto zwróci─ç uwag─Ö, ┼╝e pomimo wyra┼║nego wyhamowania dotychczasowego tempa wzrostu wynajem d┼éugoterminowy zanotowa┼é w pierwszym pó┼éroczu b.r., kosztem innych form finansowania ok. 5-procentowy wzrost udzia┼éu w sprzeda┼╝y do firm a tak┼╝e legitymowa┼é si─Ö w II kwartale b.r. 3,7% wzrostem ┼é─ůcznej ilo┼Ťci aut w us┼éudze wynajmu - Full Service Leasing. Bran┼╝a wynajmu krótko- i ┼Ťrednioterminowego Rent A Car (RAC) - zgodnie z danymi PZWLP - odnotowa┼éa na koniec I pó┼érocza a┼╝ 25% spadek pod wzgl─Ödem ┼é─ůcznej liczby samochodów obj─Ötych us┼éugami wynajmu krótko- i ┼Ťrednioterminowego.

Jak wida─ç z powy┼╝szego rok 2020 by┼é dla bran┼╝y zwi─ůzanej z samochodami osobowymi, jak dot─ůd, niezwykle dotkliwy w skutkach. Jednak w tym trudnym czasie Qarson oferuj─ůcy auta na abonament osi─ůgn─ů┼é przyrost sprzeda┼╝y na poziomie 25% rok do roku. Dlaczego?

Nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e dzia┼éaj─ůcy od 2 lat na polskim rynku Qarson to tak┼╝e 10 lat historii we francuskiej motoryzacji i do┼Ťwiadczenie ┼Ťwiatowego kryzysu finansowego z roku 2009. Firma b┼éyskawicznie zareagowa┼éa na sytuacj─Ö w kraju i na ┼Ťwiecie, reorganizuj─ůc prac─Ö i zarazem dbaj─ůc o pracowników (du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç zespo┼éu Qarsona od po┼éowy marca pracowa┼éo w systemie Home Office) oraz o swoich Klientów: zapewniaj─ůc sta┼éy kontakt online z doradcami, p┼éynno┼Ť─ç dostaw i szczególne ┼Ťrodki ostro┼╝no┼Ťci - a przede wszystkim - produkt odpowiadaj─ůcy bie┼╝─ůcym potrzebom. Qarson pokaza┼é, jak powinna dzia┼éa─ç nowoczesna firma motoryzacyjna.

- Qarson zawdzi─Öcza swój sukces nowoczesnym rozwi─ůzaniom dopasowanym do Klienta oraz znakomitej organizacji pracy. Lata do┼Ťwiadczenia na rynku zaowocowa┼éy otwart─ů postaw─ů, przyjaznym, klientocentrycznym podej┼Ťciem oraz stworzeniem wygodnego systemu online - wyja┼Ťnia Jacek Jasi┼äski, Country Director Qarson Polska. - W odró┼╝nieniu od przewa┼╝aj─ůcej ilo┼Ťci dost─Öpnych na rynku ofert wynajmu d┼éugo- i ┼Ťrednioterminowego, Qarson kieruje swoj─ů propozycj─Ö abonamentow─ů g┼éównie do u┼╝ytkowników poszukuj─ůcych pojazdów adekwatnych do bie┼╝─ůcych wymaga┼ä - czyli z segmentu aut popularnych i niedrogich, dost─Öpnych od r─Öki samochodów klasy A i B oraz segmentu kompaktowych SUV-ów w optymalnych wersjach wyposa┼╝eniowych i silnikowych. Mamy tak┼╝e - oczekiwany przez naszych Klientów - stosunkowo krótki, 12-miesi─Öczny, okres trwania abonamentu. Ponadto stworzyli┼Ťmy niezwykle prosty i przejrzysty proces uzyskania finansowania dla Klientów oraz dogodny pakiet ubezpieczeniowy, powsta┼éy we wspó┼épracy z najwi─Ökszymi instytucjami w Polsce. Sukces Qarsona to przede wszystkim znakomicie dobrany i zaanga┼╝owany zespó┼é managerów, pracowników o silnej koncentracji na satysfakcj─Ö naszych Klientów.

Qarson od pocz─ůtku dzia┼éalno┼Ťci postawi┼é na e-commerce. Samochód na abonament, który dzi─Öki platformie www.qarson.pl mo┼╝na zamówi─ç bez wychodzenia z domu by┼é gotowym rozwi─ůzaniem, do którego - w dobie lock downu - d─ů┼╝y┼éa bran┼╝a. Teraz nale┼╝a┼éo jeszcze bardziej wyj┼Ť─ç w stron─Ö Klienta. Aby maksymalnie zwi─Ökszy─ç bezpiecze┼ästwo, wszystkie nowe samochody dodatkowo poddawane by┼éy procesowi ozonowania i wydawane zgodnie z procedur─ů contactless. Ponadto Qarson wprowadzi┼é równie┼╝ us┼éug─Ö dostawy samochodów pod wskazany adres, aby zmaksymalizowa─ç komfort swojej Qarsonowej Rodziny.

Budowane na polskim rynku zaufanie i odpowiednie narz─Ödzia, w które uzbroi┼é si─Ö nasz “motoryzacyjny Netflix” zaowocowa┼éy w pierwszej po┼éowie 2020 r. 25-procentowym wzrostem sprzeda┼╝y abonamentów.

Gdy ulice i salony samochodowe ┼Ťwieci┼éy pustkami, wszelkie transakcje handlowe przenios┼éy si─Ö do internetu. Wygranymi zostali ci, którzy ju┼╝ wcze┼Ťniej odrobili lekcj─Ö z digitalizacji biznesu. Nie bez znaczenia pozosta┼éy nowoczesne formy dotarcia: z informacj─ů o produkcie nale┼╝a┼éo trafi─ç precyzyjnie do osób, które mimo obostrze┼ä musia┼éy wyj┼Ť─ç z domu i bezpiecznie dotrze─ç do pracy.

- Aby odpowiedzie─ç na zmieniaj─ůce si─Ö potrzeby konsumentów, musieli┼Ťmy wykaza─ç si─Ö elastyczno┼Ťci─ů w dzia┼éaniu oraz szybko┼Ťci─ů reakcji. Stan─Öli┼Ťmy przed zadaniem, które wymaga┼éo skutecznego dotarcia do osób, które poszukiwa┼éy bezpiecznego ┼Ťrodka transportu. Nie bez znaczenia by┼éo rzetelne informowanie o zastosowanych procedurach bezpiecze┼ästwa - mówi Robert Górski, menad┼╝er dzia┼éu marketingu Qarson Polska. - Wzrost sprzeda┼╝y naszych us┼éug i rosn─ůca liczba klientów, widoczna zw┼éaszcza w drugim kwartale 2020 r., pozwoli┼éa nam na utrzymanie bud┼╝etów marketingowych na odpowiednim poziomie, bez konieczno┼Ťci ich redukcji mimo trudnej ogólnej sytuacji rynkowej. Metody dzia┼éania wypracowane przez zespó┼é specjalistów sprawi┼éy, ┼╝e bardzo szybko doszli┼Ťmy do optymalizacji kampanii reklamowych w ┼Ťrodowisku Google i Facebook.

W okresie lockdownu Qarson nie tylko utrzymywa┼é dotychczasowe rozwi─ůzania, ale wypracowa┼é autorsk─ů ofert─Ö programów pracowniczych dla firm. - Qarson Benefit Car jest obecnie najbardziej po┼╝─ůdanym benefitem pracowniczym, który ┼é─ůczy w sobie skuteczne narz─Ödzie dla pracodawcy z realn─ů korzy┼Ťci─ů dla pracownika - wyja┼Ťnia Maciej ┼üabuzi┼äski, koordynator dzia┼éu B2B Qarson Polska.

Reorganizacja pracy zaowocowa┼éa równie┼╝ nowymi dzia┼éaniami w zakresie finansowania i ubezpieczenia samochodów na abonament. - Wcze┼Ťniej wypracowali┼Ťmy prost─ů i przyjazn─ů dla klienta procedur─Ö finansowania, a tak┼╝e dzi─Öki bezpo┼Ťredniej wspó┼épracy z najwi─Ökszymi ubezpieczycielami niezwykle korzystne pakiety AC, OC, NNW i Assistance. W miesi─ůcach zamro┼╝enia gospodarki zoptymalizowali┼Ťmy nowoczesny proces likwidacji szkód i ca┼éy czas, we wspó┼épracy z naszymi Klientami, dzia┼éamy w celu podnoszenia jako┼Ťci ┼Ťwiadczonych przez nas us┼éug - dodaje Maciej Szczurek, koordynator zespo┼éu ds. us┼éug finansowych Qarson Polska.

Pierwsze pó┼érocze 2020 pokaza┼éo równie┼╝ jasny kierunek w zmianach preferencji polskich kierowców dotycz─ůcych preferowanego typu silników samochodowych. Wybierane s─ů coraz cz─Ö┼Ťciej nap─Ödy alternatywne, które s─ů bardziej ekonomiczne i mniej obci─ů┼╝aj─ů ┼Ťrodowisko naturalne zapewniaj─ůc mniejsz─ů emisj─Ö CO2. St─ůd nies┼éabn─ůca popularno┼Ť─ç kompaktowego crossovera od Toyoty, czyli modelu C-HR z nap─Ödem hybrydowym oraz pozosta┼éymi autami z systemem mild-hybrid.

- G┼éównym argumentem decyduj─ůcym o wyborze abonamentu by┼é fakt natychmiastowej dost─Öpno┼Ťci aut, jak równie┼╝ krótkiej i przyjaznej dla Klienta umowy na zaledwie 12 miesi─Öcy, co w czasach pandemii okaza┼éo si─Ö kluczowym elementem minimalizuj─ůcym ryzyko. Auta z segmentu A oraz B cieszy┼éy si─Ö ogromn─ů popularno┼Ťci─ů, zarówno Renault Clio, jak i Toyota Aygo by┼éy modelami, które Klienci wybierali najcz─Ö┼Ťciej. Coraz popularniejszym segmentem s─ů crossovery z liderami naszej sprzeda┼╝y w tym segmencie - Toyot─ů CH-R i Suzuki Vitar─ů - t┼éumaczy Arkadiusz W┼éoch, mened┼╝er Contact Center Qarson Polska. - Przewag─ů rynkow─ů Qarsona by┼é fakt, ┼╝e my od razu byli┼Ťmy online - bezkontaktowe zakupy by┼éy wypracowanym od pocz─ůtku standardem. Ca┼éy proces zakupowy w Qarsonie zamyka si─Ö w trakcie jednej 15-minutowej rozmowy. Jedynym wymogiem po stronie Klienta jest posiadanie adresu e-mail.

Polscy kierowcy maj─ů coraz wi─Öksz─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç ┼╝e nie trzeba kupowa─ç auta by cieszy─ç si─Ö jego posiadaniem, jednocze┼Ťnie nie przejmuj─ůc si─Ö zagadnieniami bie┼╝─ůcej obs┼éugi. Nasi Klienci wiedz─ů ju┼╝ tak┼╝e, ┼╝e mo┼╝liwe jest dobranie i zamówienie samochodu w wygodnym i przejrzystym procesie on-line. Na tych dwóch elementach skupia si─Ö filozofia Qarsona, który przeciera szlaki w polskiej digitalowej motoryzacji.

- Qarson nadal b─Ödzie rozwija┼é si─Ö w kierunku cyfryzacji oraz automatyzacji procesów tak, aby maksymalnie spopularyzowa─ç i u┼éatwi─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç korzystania z samochodów w abonamencie - zapowiada Jacek Jasi┼äski. - D─ů┼╝ymy do udoskonalenia dostaw - z naciskiem na home delivery oraz na poszerzenie oferty samochodów, które trafiaj─ů w gusta naszych dotychczasowych a tak┼╝e nowych Klientów.

Chcesz wiedzie─ç wi─Öcej? Nasi doradcy dost─Öpni s─ů on-line. Napisz lub zadzwo┼ä:

­čôž [email protected]
­čĺČ m.me/QarsonPolska
­čô× 61 101 04 50